شکوفه های قران

شرح برنامه های پرورشی

شکوفه های قران

شرح برنامه های پرورشی

حکایت زیبایی انسان در چیست؟

روزی شاگردان نزد حکیم رفتند و پرسیدند :

استاد زیبایی انسان در چیست؟

حکیم دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت:

به این دو کاسه نگاه کنید  اولی از طلا درست شده است و درون ان سم است و دومی کاسه ای گلی است و درون ان اب گوارا می باشد .شما کدام را می خورید؟

شاگردان جواب دادند:

کاسه ی گلی را .

حکیم گفت: آدمی همچون  این کاسه است . انچه که ادمی را زیبا می کند درون و اخلاقش است باید سیرتمان را زیبا کنیم نه صورتمان را .

دلنوشته

خدای مهربان من !

من نیازمند مهر و محبت و عنایت توام ...!

خدای من !

بر من و امیدی که به مهربانی ات بسته ام رحم کن .

لحظه  لحظه ی زندگی ام را  تو بساز  و بهترین ها را به ما هدیه کن .

دوستت دارم خدای مهر و عشق .

زندگی ام را از مهر و محبت و عشق ات سرشار کن ، باشد که آرامش و خوشبختی را در هر لحظه زندگمیان با مهر و عشق تو در هستی بیکرانت بچشیم.

تو را سپاس برای هر آنچه که به من عطا کردی ای مهربان و ای قادر متعال .

دریا دلان

حکایت خواندنی

مردی پنج سکه به قاضی شهر داد تا در محکمه ی روز بعد به نفع او رأی صادر کند.ولی در روز مقرر، قاضی خلاف وعده کرد و به نفع دیگری رأی داد.مرد، برای یادآوری در جلسه دادگاه به قاضی گفت : « مگر من دیروز شما را به پنج تن آل عبا قسم ندادم که حق با من است؟!»  قاضی پاسخ داد : « چرا... و لیکن پس از تو، شخص دیگری مرا به چهارده معصوم سوگند داد!!»

اشعار عارفانه

بگذشت مه روزه و عید امد و عید امد

بگذشت شب هجران معشوق پدید امد

آن صبح چو صادق شد عذرای تو وامق شد

معشوق تو عاشق شد شیخ تو مرید امد

جان از تن آلوده هم پاک به پاکی رفت

هر چند چو خورشیدی بر پاک و پلید امد

بس توبه و شایسته بر سنگ تو بشکسته

بس زاهد و بس عابد کو خرقه دردید امد

عید بر عاشقان مبارک